بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

رفتار كاركنان
طرحهای تحول اداری
رضایتمندی ارباب رجوع
بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان
تاثیر رفتار كاركنان بر میزان رضایتمندی ارباب رجوع
دانلود پایان نامه روانشناسی
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

(نسخه آپدیت شده + مقاله ای از  استاد خزعلی)

پیشگفتار

« طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع »، یکی از طرح‌های هفتگانه تحول اداری است که به منظور بالا بردن سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری در میان سایر طرح‌های تحول اداری توجه بیشتری را به خود معطوف داشته است. این طرح را شورای عالی اداری در نودمین جلسه خود در ۲۵ر۰۱ر۱۳۸۱ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع نسبت به عملکرد واحدهای اجرایی کشور به تصویب رساند و همه موسسات، شرکت‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسساتی را که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ملزم به اهتمام جدی و اجرای دقیق آن کرد.

 

با عنایت به نامگذاری سال ۱۳۸۹ به نام سال «همت مضاعف و کار مضاعف» توسط مقام معظم رهبری، طرح مجدداً در دولت دهم مورد بازبینی قرار گرفت و منتج به شکل‌گیری ۱۰ برنامه تحول در نظام اداری شد و همه دستگاه‌های اجرائی موظف به اجرای برنامه دهم آن با عنوان «خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع » شدند. البته این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم نیز است.

 

موضوع تکریم ارباب رجوع یا مشتری‌مداری در بنگاه‌های خصوصی، خواه ناخواه مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد زیرا سودآوریشان به طور مستقیم منتج از رضایت ارباب رجوع است، در حالی که این امر در ادارات دولتی به دلیل آنکه کارمندان و حتی مدیران در پایان ماه حقوق ثابت خود را دریافت می‌کنند، مصداق ندارد و تکریم ارباب رجوع مستقیماً سودی را متوجه آنان نمی‌سازد. چنانچه احدی از کارکنان دستگاه دولتی نیز به این مهم توجه ویژه‌ای کند،به عنوان یک مساله کاملاً شخصی به آن نگاه خواهد شد. اگر فرد دارای وجدان کاری و صاحب حسن خلق باشد، با ارباب رجوع رفتاری شایسته و صحیح خواهد داشت. در غیر این صورت، تکلیفی از این بابت متوجه او نخواهد بود لیکن در سازمان‌های خصوصی اینگونه نیست حتی اگر رفتار ناشایستی با ارباب رجوع صورت پذیرد، ارباب رجوع کاملاً خود را محق به ارائه شکایت، حداقل به مسئول مربوطه و کاملاً امیدوار به رسیدگی می‌داند.

 

البته گفتنی است که تکریم ارباب رجوع در این بخش‌ها نیز همچنان کار ویژه‌ای را می‌طلبد و متاسفانه وضع موجود با آموزه‌های اسلامی و آنچه باید در یک حکومت اسلامی مراعی باشد و در مقام عمل در مقایسه با آنچه امروزه در برخی از کشورهای غیراسلامی جاری و ساری است، تفاوت و فاصله بسیار چشمگیر دارد. اگرچه در بخش‌های خصوصی هم به این مهم، از نظر سودآوری و در واقع جلب مشتری توجه می‌شود، ولی در این بخش‌ها نیز مسائل و مشکلاتی وجود دارد که در واقع به نوعی شامل بخش‌های دولتی نیز می‌شود. مثلاً انحصاری بودن خدمت موردنظر، ناآگاهی ارباب رجوع از حقوق خود (چه در مورد خدمت موردنظر و چه در مورد نحوه برخورد متصدیان امر)، فقدان نهادی مسئول و پیگیر رسیدگی به امور تکریم ارباب رجوع، وجود نقص در ساز وکار کنترل رفتار کارمندان، اهمیت ندادن و کم‌توجهی به موضوع از سوی مسئولان بویژه مسئولان دولتی و صرفاً دولتی بودن خدمات مهم کشوری.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رفتار كاركنان

طرحهای تحول اداری

رضایتمندی ارباب رجوع

 

 

 

مشتری كیست؟

از دیدگاه سنتی، مشتری كسی است كه فرآورده های شركت را خریداری می‌كند. در دنیای كسب و كار امروزی دیگر این تعریف مورد قبول همگان نیست و مشتری را چنین تعریف می‌كند: «مشتری كسی است كه سازمان مایل است با ارزشهایی كه می آفریند بر رفتار وی تاثیر گذارد».امروزه ارزش آفرینی برای مشتری در جهت تاثیرگذاری بر رفتار وی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. منظور از ارزش آن چیزی است كه مشكلی از مشتری را حل و فصل می كند و نیازی را برآورد می سازد.

 

اكنون كه در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شركت را رقم می زند، دیگر شركتها نمی‌توانند به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند. آنها باید همه فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری كنند. چرا كه تنها منبع برگشت سرمایه مشتریان هستند. بنابراین، نخستین اصل در دنیای كسی كار امروزی ایجاد ارزشهای مشتری پسند است. و تنها از طریق فرایندهای شركت می توان ارزشهای مشتری پسند ایجاد كرد.

 

به علاوه مشتریان داخلی نیز به اندازه مشتریان خارجی مهم هستند، زیرا در فرایندی كه به مشتریان خارجی ارزش ایجاد می شود كاركنان (مشتریان داخلی) نقش اساسی ایفا می‌كنند. هر فردی در داخل سازمان مشتری است و او نیز به نوبه خود مشتریانی دارد. چنانچه بروندادی كه بین كاركنان یك سازمان مبادله می‌شود، ناقص باشد، این سازمان قادر به تامین نیازهای مشتریان بیرونی نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

فهرست

فصل اول:مشتری كیست؟ 1

مشتری كیست؟ 2

رضایت مشتری از نگاه اول 3

رویكرد انطباقی 6

رویكرد انتظاری: 6

توسعه سریع در فراگیر شدن رضایت مشتری 7

رضایت مشتری از نگاه دوم 10

نمودار 1- مزایای رضایت مشتری 11

رضایت مشتری از نگاه سوم 12

فصل دوم:انتظارات مشتریان و درك آن 15

انتظارات مشتریان 16

فصل سوم:شاخصهای رضایتمندی ارباب رجوع 19

شاخصهای رضایتمندی 20

درك انتظارات مشتری 26

فصل چهارم:ابزارهای اندازه گیری رضایت مشتری 29

جدول 1- تصمیم گیری درباره آنچه كه باید ارزیابی شود 32

فصل پنجم:رضایت كاركنان در راستای 38

یا چه عواملی افزایش رضایتمندی كاركنان می شود؟ بعضی از این عوامل عبارتند از: 42

فصل ششم:پرورش كاركنان و استخدام 45

پیش بینی رفتار دركاركنان جدید الاستخدام: 46

پرورش كاركنان 49

سازمانهای خدماتی برای اطمینان از كاركرد مطلوب كاركنان خود باید به دو اصل اساسی و مهم  زیر توجه به ویژه داشته باشند: 50

گزینش 50

طرح تكریم و آموزش كاركنان 54

فصل هفتم :گردآوری نظریات مشتری 59

نگاهی به یك تجربه 65

فصل هشتم: فلسفه به حداكثر رساندن رضایت مشتری 69

ارزش های كلیدی سازمان 72

فصل نهم:طرح تكریم ارباب رجوع 78

شناسایی انتظارات و دیدگاههای مشتری 82

احساس مسئولیت: 90

وفاداری: 91

بنابراین لازم است مسئوولان دستگاهها، توجه ویژه ای به موارد زیر داشته باشند: 92

فصل دهم:نتیجه گیری و جمع بندی 95

نتایج 101

نمودار 3- اهمیت انجام شدن امور ارباب رجوع با وجود برخورد نامناسب كاركنان 104

نمودار 4- تفاوت طرز برخورد كاركنان اداره كل با سایر ادارات خارجی از دیدگاه ارباب رجوع 105

اثبات فرضیه: 105

 

  • دانلود پاورپوینت روش تحقیق و پایان نامه نویسی جلسه نهم

    دانلود پاورپوینت روش تحقیق و پایان نامه نویسی جلسه نهم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش تحقیق و پایان نامه نویسی جلسه نهم جهت رشته علوم پایه در 30 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت یهودیت و تاریخچه آن 

    پاورپوینت یهودیت و تاریخچه آن  پاورپوینت درباره یهودیت پاورپوینت در مورد یهودیت دانلود پاورپوینت یهودیت پاورپوینت یهود پاورپوینت یهود شناسی دانلود پاورپوینت یهودیت و تاریخچه ی آن  رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت یهودیت و تاریخچه ی آن  جهت رشته…

  • پاورپوینت بهداشت روان در نظام بهداشتی و استراتژی های آن

    پاورپوینت بهداشت روان در نظام بهداشتی و استراتژی های آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهداشت روان در نظام بهداشتی و استراتژی های آن جهت رشته روانشناسی در قالب 43 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • قاچاق دخانیات

    قاچاق دخانیات قاچاق صنعت دخانیات فرار غیر قانونی از مالیات دانلود پایان نامه رشته حقوق قاچاق دخانیات دانلود پایان نامه حقوق خرید پایان نامه حقوق انجام پایان نامه حقوق سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل…

  • طراحی هیدرولیکی سرریز شوت با مطالعه پروژه های سدسازی داخل و خارج از کشور

    طراحی هیدرولیکی سرریز شوت با مطالعه پروژه های سدسازی داخل و خارج از کشور سرریز سد سرریز شوت اصول طراحی سرریزهای شوت سازه های مهم هیدرولیکی سد معیارهای طراحی هیدرولیکی و هندسی سرریز شوت طراحی هیدرولیکی سرریز شوت با مطالعه…

  • جزوه بیولوژی سلولی و مولکولی ( پرمخاطب ترین کتاب بیولوژی )

    جزوه بیولوژی سلولی و مولکولی ( پرمخاطب ترین کتاب بیولوژی ) جزوه بیولوژی سلولی و مولکولی پرمخاطب ترین کتاب بیولوژی رفتن به سایت اصلی جزوه بیولوژی سلولی و مولکولی ( پرمخاطب ترین کتاب بیولوژی ) به تعداد 49 صفحه pdf…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت جامع مبانی نظری و پیشینه…

  • پایان نامه بررسی ادبیات کودک در مصر

    پایان نامه بررسی ادبیات کودک در مصر کلمات کلیدی : پایان نامه ادبیات کودک شعر کودکان در کشور مصر نمایش کودکانه در کشور مصر پایان نامه ارشد ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک در ادبیات معاصر عربی سیر تاریخی ادبیات کودک در…

  • موارد تعمد و غفلت قانونگذار 1392 از تمایز مجازات های بازدارنده و تعزیرات شرعی

    موارد تعمد و غفلت قانونگذار 1392 از تمایز مجازات های بازدارنده و تعزیرات شرعی تعزیرات شرعی  مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی تعزیرات در قانون مجازات تعزیرات در قانون مجازات جدید 1392 تعزیرات و مجازات های بازدارنده مجازات های…

  • دانلود پاورپوینت آموزش ترسیم فنی از نما تا برش

    دانلود پاورپوینت آموزش ترسیم فنی از نما تا برش پاورپوینت آموزش ترسیم فنی از نما تا برش پاورپوینت درمورد ترسیم فنی از نما تا برش پاورپوینت آموزش و تحلیل ترسیم فنی از نما تا برش رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • داوری الزامی در تفویض سهام شرکتهای دولتی در حقوق ایران

    داوری الزامی در تفویض سهام شرکتهای دولتی در حقوق ایران داوری الزامی در ایران داوری اجباری وضعیت حقوقی داوری اجباری واگذاری سهام شرکتهای دولتی بررسی حقوقی واگذاری سهام شرکتهای دولتی داوری اجباری در واگذاری سهام شرکتهای دولتی پایان نامه داوری…

  • پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)

    پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) پرسشنامه سلامت عمومی پرسشنامه سلامت عمومی ghq روایی و پایایی پرسشنامه سلامت عمومی پرسشنامه سلامت عمومی 12 سوالی دانلود پرسشنامه سلامت عمومی دانلود پرسشنامه ghq 12 دانلود پرسشنامه سلامت عمومی 12 سوالی دانلود رایگان پرسشنامه سلامت…

  • پاورپوینت آشنایی با بام سبز و کاربرد آنها

    پاورپوینت آشنایی با بام سبز و کاربرد آنها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با بام سبز و کاربرد آنها جهت رشته معماری در قالب 14 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت ساختمان های بتن آرمه با قالب عایق ماندگار ICF

    پاورپوینت ساختمان های بتن آرمه با قالب عایق ماندگار ICF پاورپوینت معایب سیستم icf پاورپوینت انواع سازه های جدید ساختمانی پاورپوینت دیوارهای نوین ساختمانی پاورپوینت انواع سازه های سبک ساختمانی پاورپوینت فرم های نوین ساختمان پاورپوینت فناوری های نوین بتن…

  • ارزیابی عملکرد مالی بانک‌‌ با تکنیک تحلیل پوششی داده ها

    ارزیابی عملکرد مالی بانک‌‌ با تکنیک تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد…

  • دانلود پاورپوینت سیستم های تصمیم یار هوشمند

    دانلود پاورپوینت سیستم های تصمیم یار هوشمند پاورپوینت در مورد سیستم های تصمیم یار پاورپوینت مدیریت سیستم های تصمیم یار پاورپوینت آشنایی با سیستم های تصمیم یار هوشمند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم های تصمیم یار هوشمند جهت…

  • ارتقا مدولاسیون سیکل کاری برای بهبود کارکرد مدولاسیون آشوب در محیطهای فیدینگ

    ارتقا مدولاسیون سیکل کاری برای بهبود کارکرد مدولاسیون آشوب در محیطهای فیدینگ نظریه آشوب مدولاسیون‌های آشوبی مدولاسیون سیکل کاری مدولاسیون DCSK محیط‌های با محوشدگی چندمسیره بهبود کارکرد مدولاسیون آشوب در محیطهای فیدینگ ارتقا مدولاسیون سیکل کاری برای بهبود کارکرد مدولاسیون…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های مشکلات رفتاری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های مشکلات رفتاری فصل دوم پایان نامه نظریه های مشکلات رفتاری مبانی نظری نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه تحقیق نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه پژوهش نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه نظری نظریه های مشکلات…

  • پاورپوينت دیابت و انواع آن

    پاورپوينت دیابت و انواع آن دانلود پاورپوینت دیابت چیست؟ دانلود پاورپوینت دیابت بارداری دانلود پاورپوینت دیابت حاملگی دانلود پاورپوینت دیابت به زبان ساده دانلود پاورپوینت دیابت و تغذیه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت دیابت و انواع آن جهت رشته…

  • نظریه های روانشناسی در مورد سازگاری

    نظریه های روانشناسی در مورد سازگاری نظریه های سازگاری اجتماعی pdf نظریه های مربوط به سازگاری نظریه های روانشناسی سازگاری نظریه های جامعه شناسی سازگاری اجتماعی نظریه های مددکاری اجتماعی سازگاری دیدگاه های مختلف سازگاری رفتن به سايت اصلي هدف…

  • تحقیق ریسک های موضوع بیمه با نگاهی بر حقوق داخلی

    تحقیق ریسک های موضوع بیمه با نگاهی بر حقوق داخلی دانلود تحقیق ریسک های موضوع بیمه با نگاهی بر حقوق داخلی ریسک موضوع بیمه مشخصات ریسک به عنوان موضوع عقد بیمه اعلام ریسک توسط بیمه گذار در هنگام انعقاد قرارداد…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظم و انضباط دانش آموزان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظم و انضباط دانش آموزان فصل دوم پایان نامه نظم و انضباط دانش آموزان مبانی نظری نظم و انضباط دانش آموزان پیشینه تحقیق نظم و انضباط دانش آموزان پیشینه پژوهش نظم و انضباط دانش آموزان…

  • دانلود پاورپوینت آموزش روش های مطالعه و یادگیری

    دانلود پاورپوینت آموزش روش های مطالعه و یادگیری پاورپوینت روش های یادگیری پاورپوینت روش های مطالعه پاورپوینت چطور مطالعه کنیم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش روش های مطالعه و یادگیری جهت رشته عمومی در 79 اسلاید و با…

  • پاورپوینت زوج درمانی و درمان هیجان مدار

    پاورپوینت زوج درمانی و درمان هیجان مدار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت زوج درمانی و درمان هیجان مدار جهت رشته ی روان شناسی در قالب 89 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت مدیریت ریسک پرتفولیو

    پاورپوینت مدیریت ریسک پرتفولیو پاورپوینت مدیریت ریسک پرتفولیو تحقیق مدیریت ریسک پرتفولیو پاورپوینت مدیریت ریسک پرتفولیو پایان نامه مدیریت ریسک پرتفولیو ریسک پرتفولیو مدیریت پرتفولیو تئوری سبد اوراق بهادار (پرتفوی) تعریف بازار های کارا ریسک (مخاطره) نظریه سبد اوراق بهادار…

  • دانلود پاورپوینت عوامل تاخیر در ازدواج 15 اسلاید

    دانلود پاورپوینت عوامل تاخیر در ازدواج 15 اسلاید رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت عوامل تاخیر در ازدواج 15 اسلاید جهت رشته روانشناسی در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی مبانی نظری یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی ادبیات نظری یادگیری سازمانی فصل دوم پایان نامه یادگیری سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی ادبیات و مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی 3

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی 3 مبانی نظری سرسختی روانشناختی ادبیات نظری سرسختی روانشناختی چارچوب نظری سرسختی روانشناختی فصل دوم پایان نامه سرسختی روانشناختی دانلود مبانی نظری سرسختی روانشناختی پیشینه سرسختی روانشناختی پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی پیشینه داخلی…

  • پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر رضایت شغلی محقق ساخته 24 سوالی

    پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر رضایت شغلی محقق ساخته 24 سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه رضایت شغلی پرسشنامه محقق ساخته رضایت شغلی پرسشنامه عوامل موثر بر رضایت شغلی پرسشنامه عملکرد شغلی محقق ساخته پرسشنامه عملکرد شغلی کارکنان دانلود پرسشنامه عملکرد…

  • جزوه کامل ساختمان داده ها

    جزوه کامل ساختمان داده ها جزوه کامل ساختمان داده ها رفتن به سایت اصلی جزوه کامل ساختمان داده ها به تعداد 90 صفحه ورد قابل ویرایش مناسب اساتید و مرور سریع و جمع بندی ایام امتحانات دانشجویان     فهرست…

  • پرسشنامه مقایسه تطبیقی الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین

    پرسشنامه مقایسه تطبیقی الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین کلمات کلیدی : پرسشنامه زنجیره تامین ناب پرسشنامه زنجیره تامین چابک پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین ناب پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین چابک پرسشنامه الگوهای ناب و چابک در زنجیره…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی مبانی نظری انگیزش تحصیلی مبانی نظری انگیزش پیشرفت تحصیلی مبانی نظری انگیزه پیشرفت تحصیلی پیشینه انگیزش تحصیلی تاریخچه انگیزش تحصیلی پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی فصل دوم پایان نامه انگیزش تحصیلی دانلود مبانی نظری…

  • مقاله ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

    مقاله ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران ارزیابی عملکرد مقاله ارزیابی عملکرد پلیس ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت شاخص های احساس امنیت اجتماعی شاخص های امنیت اجتماعی مولفه های امنیت اجتماعی عوامل…

  • پاورپوینت فرایند تدریس درس 1 فارسی نهم

    پاورپوینت فرایند تدریس درس 1 فارسی نهم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فرایند تدریس درس 1 فارسی نهم در قالب 41 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مقدمه: تخلص خود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی در کودکان 42 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی در کودکان 42 صفحه فصل دوم پایان نامه کمرویی در کودکان مبانی نظری کمرویی در کودکان پیشینه تحقیق کمرویی در کودکان پیشینه داخلی کمرویی در کودکان پیشینه خارجی کمرویی در کودکان پیشینه پژوهش کمرویی…